Svømmeskole 4

Svømmeskole 4 er for 7 år - ældre svømmere, der er bekendt med de fire svømmearter, og som kan klare sig på det dybe vand uden hjælpemidler. En svømmer, der tilmeldes svømmeskole 4, skal kunne svømme 100 m crawl eller rygcrawl.

På svømmeskole 4 arbejdes der med teknikøvelser i de fire svømmearter, således at svømningen bliver lettere og dermed også sjovere. Undervisningen bygger desuden på at give svømmerne udfordringer inden for de grundlæggende færdigheder, hvilket gøres gennem fantasifulde øvelser, der eksempelvis øver svømmernes balance og bevægelse under vandet. Det er vigtigt for os, at fastholde og udbygge svømmernes glæde for vandet, så selvom der er udfordringer, er der ikke flere end, at alle kan følge med og dermed føle, at de har fremgang og succes.

Undervisningens mål er, at svømmeren i løbet af sæsonen lærer at beherske teknikken i de 4 stilarter på længere distancer, bliver bedre til startspring og vendinger, samt får praktisk erfaring med livredning og dykning.

Undervisningen på svømmeskole 4 tager udgangspunkt i konceptet bag ’Min Svømmebog’. Alle børn i vores svømmeskole modtager bogen og der afholdes årligt 4 mærkeuger, hvor der uddeles mærker til bogen. Sæson afsluttes med vores Delfin 4 diplom.

Herudover arbejdes på svømmeskole 4 med at svømmerne kan udfordre sig selv og måle egen fremgang. Derfor tilstræbes det i højere grad, at Svømmeskole 4 svømmere deltager i klubbens interne svømmestævner i Herlev Badet, hvor de i en tryg atmosfære kan vænne sig til stævnesituationen. For vores trænere handler stævnedeltagelse kun i at se, om træningen giver fremgang og svømmeren forsøger at yde sit bedste i teknik og tid. Du vil derfor blive tilbudt deltagelse i Herlev Svømnings Klubmesterskaber og i Delfin Race, lige som du vil blive tilbudt deltagelse i andre arrangementer i Svømmeskolen.

Den ugentlige svømmelektion, der til dels foregår i den dybe ende af bassinet, er planlagt med en blanding af kendte og nye øvelser, da genkendelse og udfordring er den bedste måde at udvikle den enkelte svømmers færdigheder på. I lektionen indregnes også tid til praktiske gøremål, som opråb, toiletbesøg, oprydning mv.

Svømmeskole 4 svømmer 1 x 45 minutter ugentligt.

Hold 401-403 har undervisning i Herlev badet.
Hold 405-406 i Hjortespring badet.

Hvis man ønsker at tilmelde sig 2 hold, altså svømme 2 x om ugen, så yder vi 50 % rabat på kontingent på hold nr. 2. Ved tilmelding til 2. hold skrives under bemærkning, at der ønskes rabat. Rabatten er gældende for en og samme profil/svømmer, og er altså ikke en søskenderabat.