Babysvømning i formiddagstimerne adskiller sig fra vores vores øvrige baby/Tumlingehold, da de afholdes som 10-12 uges kurser. Efter endt kursus er I velkomne til at vælge et nyt kursus eller at fortsætte på et af vores mere faste hold, der kører i eftermiddagstimerne samt om morgenen på weekends.

Som deltager på et formiddagskursus er du medlem af Herlev Svømning gennem dit medlemsgebyr og du betaler for det kursus, du ønsker at deltage i. Priserne på kurserne varierer alt afhængig af længden, men er udregnet efter en betaling på 95kr. pr. gang. Løbende tilmelding er muligt. Ved tilmelding efter kursus start, tilbagebetaler vi straks, det du har betalt for meget.

Babysvømning er en dejlig aktivitet mellem voksen og barn og det er en stor oplevelse at have en fælles aktivitet så tidligt i barnets liv. Vi tilbyder ro og en skøn atmosfære i Hjortespringbadets Terapibassin, der har en vandtemperatur på ca. 35 grader.

Til Babysvømning deltager 1 forælder og 1 baby/barn, der begge er omklædt og er med i bassinet. Der er max. 10 børn på holdet og 1 instruktør.

Instruktør på holdene er Rikke Sonne, der har mange års erfaring med Babysvømning og er uddannet instruktør gennem DGI. Rikke brænder for arbejdet med de yngste i vandet, er altid smilende og super engageret i sin undervisning.

Vores grundlæggende holdning er, at babysvømning altid skal foregå på barnets vilkår og tiden i vandet skal være behagelig. Undervisningen tager udgangspunkt i relationen mellem barn og forældre i vand og er baseret på øvelser og leg, der styrker den nære kontakt mellem forældre og barn, samtidig med at barnets sanser styrkes. De forskellige færdigheder læres via øvelser med fokus på fortrolighed i og under vand. Forskellige sange og lege indgår naturligt i undervisningen.

Vores babyhold i formiddagstimerne er hold for de helt yngste på 0-12 mdr. De fleste hold er begynderhold, men vi har enkelte fortsætterhold. Vi tilbyder hold mandag, onsdag og torsdag.

Undervisningstiden er 30 min.

I forbindelse med undervisningen er I velkomne til at benytte jer af vores klubfaciliteter på 1. sal, der blandt andet byder på mulighed for at varme mad, koge vand og få en stille stund i vores hyggelige sofahjørne.

Vigtig praktisk info:

Der er obligatorisk brug af badeble/buks for børn under 3 år og børn som ikke er renlige.

Hjortespringbadet tilbyder HappyNappy til pt. 145 kr stk.

Herlev Svømning skal opfordre til, at I benytter/køber disse badebukser, så vi undgår alt for mange ”uheld” i bassinet og dermed kan mindske lukning af bassinerne pga. rensning.