Hold for børn med specielle behov
Hold 010 vil i sæson 2017/2018 i foreløbig de første 6 mdr. blive udbudt til svømmere via Gl. Hjortespringskolens idrætforening, Puppen.

Vores Specialhold om torsdagen, hold 011 er et umiddelbart lukket hold, under Projekt Holdinklusion/Superleder mellem Herlev Svømning, Parasport, og Gl. Hjortespring Skole, som Herlev Kommune støtter op om. Projektet har til formål at inkludere børn og unge med fysikske og/eller kognitive funktionsnedsættelse i de almene idrætsforeninger. Så Holdinklusion af elever fra Gl. Hjortespiring Skolens C-spor, i aldersgruppen 6-11 år, med god støtte fra Superleder, klubchef Maj-Britt Mikkelberg

Begge hold er tiltænkt de børn, der har lidt specielle behov, f.eks. de lidt ældre, der er sent udviklet af en eller anden årsag, de der fortsat har brug for at enten far eller mor er med i vandet, eller har en form for autisme, ADHD eller lign. Niveauet er svømmeskole 1 og 2 samlet, med mulighed for at øge i løbet af sæsonen.
Vi har 3 trænere, der har deltaget i kursus med fokus på rummelighed i undervisningen i forhold til børn med autisme og ADHD, og til dels beskæftiger sig med tilsvarende i deres uddannelse.